Stránky

2. března 2017

2.3.2017, Recept - medovník

STAROČESKÝ MEDOVNÍK


Krásný den všem,

jelikož můj blog není zaměřen jen jedním směrem a píšu o všem co mě baví a mám ráda a mezi to patří i vaření, pečení a hlavně ty výsledné produkty z toho vynaloženého úsilí :D Jsem tu dnes s receptem, který si můžete upéct třeba na víkend k snídani nebo klidně jako narozeninový dort.

Dřív jsem med nemusela, ale v poslední době ho mám moc ráda do čaje i do pečení. 
Med je moc zdravý, ale člověk si musí dávat pozor kde ho kupuje. Já osobně ho nejradši kupuji 
od včelařů.
Dříve byl med používán pro léčení chorob a to po 2700 let v lidovém léčitelství je známo, že med má antibakteriální a antiseptické vlastnosti. Navíc si troufnu tvrdit, že je určitě lepším sladidlem než cukr.

Medovník má více jak staletou slovanskou tradici a je opravdu výborný. Stal se mým oblíbeným dortem. Dlouho jsem hledala recept, který bude jednoduchý a nebude přeslazený až jsem konečně našla a dnes se s vámi o něj podělím. Foto postup dnes v článku nenajdete, ale myslím si, že každý kdo trochu vaří a peče to zvládne i bez něj.


Suroviny korpus : 

750 g hladké mouky
150 g moučkového cukru
90 g sádla
3 vejce
2 lžičky jedlé sody
6 lžic medu
6 lžic mléka

Postup na korpus :

Ze všech surovin zpracujeme nelepivé těsto. Rozdělíme těsto na 6 dílů, které rozválíme na šířku asi půl centimetru. V troubě rozpálené na 180 °C upečeme dozlatova. Doba pečení je asi 10 minut, ale záleží na troubě. Upečené, lehce vychladlé placky vykrojíme podle talíře do kruhu. Odřezky rozdrobíme, rozmixujeme na strouhanku, kterou použijeme jako posypku na hotový dort.


Suroviny na krém :

750 ml mléka
7 lžic polohrubé mouky 2 sáčky vanilkového cukru
120 g krupicového cukru
3 žloutky
250 g másla

Postup :

Mléko, mouk a cukry svaříme na hladkou kaši. Směs je důležité po dobu vaření míchat aby se nepřipálila a nejlepší je na vaření rendlík s tlustým dnem. Do horké kaše, kterou odstavíme vmícháme žloutky a za občasného míchání necháme tuto směs zchladnout. Po vychladnutí zašleháme do směsi máslo, které mělo pokojovou teplotu.

Dokončení dortu :

Pláty potíráme krémem a vrstvíme na sebe. Po navrstvení celý Medovník potřeme krémem a posypeme drobky z odřezků. Necháme odležet nejméně od druhého dne aby Medovník zvláčněl a rozležely se chutě.






Doufám, že si Medovník zkusíte upéct a bude vám chutnat, tak jako mě.



Hezký večer přeje vaše Lavendergirl90

Žádné komentáře:

Okomentovat